söndag 3 februari 2013

Checka in och jag checkar ut

 
Checkade nyss in på Clarion Sign Hotel i Stockholm, efter en natt på ett närliggande hotell. Här var det grönt på rummet och kändes riktigt välkomnande. Igår var det Meet the Blogger med en massa bloggare på ett och samma ställe. Jag märker att min borrelia inte riktigt är ur kroppen och att jag behöver vila lite mer än jag själv tror. Det tar på krafterna när det är mycket ljud, ljus och surr en hel dag. Så idag blir det vila. Iallafall lite mer än vanligt.
 
 Det känns som om jag kan det idag, även om jag, om en timme, ska följa med på en designvandring genom Stockholm.

 
Ikväll blir det till att köpa med sig nåt gott till rummet, typ fruktsallad, och ladda batterierna för i morgon då det är ett späckat schema från morgon till kväll. Ser verkligen fram emot det och det ska bli intressant att ta del av nyheter, innovativ design och annat som kommer dyka upp under dagen.

 
Jag trivs redan på rummet, och skulle vilja stanna här i någon månad tror jag... Jag älskar ju grönt, brunt och vitt inom inredning (och svart och vitt givetvis). Det både känns rent, exlusivt och fräscht.
När jag kollar och bor på hotell så försöker jag alltid få olika rumtyper, lägen m.m. för jag tänkte sätta ihop min egen hotellguide framöver. Och tro mig, jag har bott på mååååånga hotell.
 
Då kollar jag ju inte bara på rummet, utan allt annat också. Det för mig absolut viktigaste, (hotellets framsida), receptionen lägger jag extramycket vikt på. Är bemötandet hemskt så blir inte rummet så snyggt, och tvärt om. Det är ju här upplevelsen för kunden både börjar och avslutas.
 
Hur det var här på Clarion Sign? Fantastiskt bra. Killen som checkade in mig kan tyst service kan jag säga. Tyst service? Vad det är?
 
Jag kallar det tyst service när man utan massa tjatter, frågor m.m. hälsar gästen välkommen med blicken och ett äkta leende, ser över mitt bagage och erbjuder tjänst efter det (behövs det inte så erbjuds det inte). Visar med en gest och kort "-hissarna hittar du till höger och vid minsta fråga hjälper vi dig."
 
Kort information om att jag kan ringa receptionen om jag inte hittar info på rummet. (har aldrig förstått varför receptionen ska rabbla alla hotellets restauranger, menyer, rum, spa, parkering, m.m., oftast brister kommunikationen på rummet eller på skyltar enligt mig.)
 
Nog om det, nu ska jag ut i kylan och kolla på design, sedan hem och checka ut hjärnan en stund.
Ha en riktigt fin dag!!
 
Bilder: Henrick Eriksson
 

2 kommentarer:

Jessica sa...

Vad härligt det ser ut med vistelse på hotell. Började genast drömma om ett eget dygn för mig själv med all lyxig känsla det rätta hotellet kan ge.
Håller med dig om service som ges utan onödigt babbel. Sånt uppskattas!

Anders Flodqvist sa...

Vad kul att höra att du trivdes på Sign. Håller tummarna för att du snart är tillbaks i normala gängor efter sjukdomen!

Anders Flodqvist
Nordic Choice Hotels