lördag 21 augusti 2010

En detalj som får mig att le - är det viktigt?


När man blandar in komik med finess inom både mode, inredning och skönhetsprodukter så tycker jag det förgyller vardagen lite.

Exempelvis etiketten ovan. Istället för att göra den enkel och "bara" informativ så har man lagt till en detalj, som inte alltid syns, för att ge produkten lite extra.

Detaljen i det här fallet är texten under symbolerna.
Jag blir direkt full i skratt och har lust att gå ingenom både garderob och sofföverdrag för att undersöka om det finns där. Den lilla detaljen med komik. Är detta ett tillägg till "storytelling"? Hur långt kommer vi att gå genom att ge en produkt ett högre värde? Är det viktigt?

"Storytelling" är idag en stor del utav en produkt. En historia runt produkten skapar ju inte bara ett mervärde utan också en nyfikenhet och intresse för både företag, produkt och varför det finns en story.

Jag själv väljer hellre en produkt som jag vet lite om ( tillverkning, leverantör m.m.) än en produkt som är helt anonym. Hur som så är det bara lite tankar. Jag gjorde kanske skäl för mitt namn nu, Henricks Tankegångar om inredning design, trend & trädgård.

8 kommentarer:

DAHLARNA sa...

UNDERBAR tvättetiektt! Sådant förgyller verkligen vardagen! Mer sånt på produkter!!! Håller verkligen med att produkter blir mycket mer intressanta med en historia bakom. Typ Hell Yeah från oddbirds ;-)! Ha det bäst! KRAM!

Charlotte sa...

Det där var KUL!!! Gav mig ett leende också :-)

Storytelling är en viktig kanal för att komma fram i mediabruset och kommer att bli allt viktigare.....

Kram
/Charlotte

Bull farmor sa...

Ha ha ha leta i garderoben så kanske det finns en som det står "give it to your father" på också!!!! Kul kul!!!

Yvonne sa...

Jag kollar oxå alltid där, är de av 100% akryl köper jag de aldrig..
Akryl= plast..

Maria sa...

Hahaha! Mkt festligt! (Även om man så klart blir lite deppad över att det så självklart är "mother" som kan tvätta, men i det här fallet vann humorn över den politiska korrektheten. =)

Agneta sa...

Helt underbart med storytelling.... Själv befinner jag mitt i en Odd Molly story, och bara låter mig total-förföras av detta sammanhang. Jag är galet kär i alla min plagg, och vaktar dem som om de var kronjuveler... apropå storytelling.

By the way, jag kan också ana, att herr H har en krävand/kräsen smak... även när det gäller kläder!!

Annars.... det var väldigt väldigt väldigt längesedan man (läs jag) fick ett celebert besök på min blogg, tur att man inte är lagd åt det nojjiga hållet ;)

LAV

A

simplicity sa...

Hahaha.. det är ju underbart :) Nu fick du mig att le oxå.

Hoppas allt är bra med dig och jag passar på att önska dig en fin kommande vécka!


Bamsekram
jannice

Karyn Romeis sa...

Brilliant. Finding ways to introduce humour into the mundane. It makes me think of rolighetsteorin.

So often, my clients are too afraid to use humour, because they think it will diminish the material. Sad, really, because they miss the opportunity to increase user engagement levels.