onsdag 7 juli 2010

Bekännelse om växthuset från Willabgarden.....


Jag har hållt en sak i skymundan om mitt växthus, mitt växthus krossades av en gran.

Jag har har nog inte sagt det för jag har saknat det så jäkla mycket. Det röjdes skog bredvid och vips så låg det en gran över huset.

Min kommentar? Citat "-Neeeeeeeeeeeeeeeej!" slut citat.


Det blev en hel del glasplockande och bortförsel av aluminium och annat jox, vilket min far och bror hjälpte mig med.

Och nu till det roliga!!......


Jag ringde till Willabgarden där jag köpt det första huset, vilket hade utgått i storlek, och fick tala med en säljare där. Jag vet inte om jag fått bättre service på något annat ställe någonsin.

Säljaren Niklas hjälpte mig igenom hela sortimentet och talade om både nackdelar och fördelar i allt från konstruktioner till uppbyggnader. Det uppskattar jag verkligen som kund, att allt kanske inte är guld och gröna skogar, utan ärligt och rakt på sak. Det är service för mig.

 Det hela slutade med att jag köpte ett mycket större växthus än jag hade från början, och några tusen till emellan, men det skiljde inte mycket pengar mot vad vi gett för det gamla. Det heter Magnum.

Det blev 8,3 kvm, vilket räcker gott för mig, och det är 252 cm högt och har dubbeldörrar på 120 cm, vilket är underbart.

Vet du vad han sa mer? "-Har du problem med att sätta ihop det så ringer du bara, så vi kan hjälpa dig med att förstå uppbyggnaden". Va?!?! Kan ett företag verkligen bry sig om sina kunder så? Tydligen kan de det på Willabgarden i Båstad.

Kommer v 29 hem till Töllås.

Bilder : Willabgarden, Henrick Eriksson
Kollage: Henrick Eriksson

11 kommentarer:

Bull farmor sa...

Åh va glad jag blir Henke...nu får du äntligen ditt växthus!!! Kram

Pethra på Design och Inredningsbloggen sa...

Jag blir också glad av att läsa det. Så skönt att Du får ett växthus igen, härligt, härligt!

Annelie sa...

Himla uppfriskande med företag och anställda som bryr sig. Och nu fick de gratis reklam. Win-win situation.
Funderar på vem som röjde, var det du eller grannen?

Åse - Interiörguiden sa...

Vilken service!

Charlotte sa...

Kul att höra om sådan service och engagemang från företag. Sånt bygger relationer......och god pr.... och...ja allt möjligt gott... Har också ett växthus från Willab sedan kanske 8-9 år tillbaka. När det beställdes (på trädgårsmässan STH) hade jag samma upplevelse av service..... coolt!

/Charlotte

Jennys jämmer sa...

Var hem till en kompis igår, i hennes växthus som säkert var 30kvm stort hade hon ställt en gammal kökssoffa som hon planterat tomat er, det var så fint!!

Jerpa sa...

Kul att du har fått/får snart, ett nytt hus. Var det inte utåtgående dörr du ville ha också?
Nu kanske du även kan sitta där inne, känna lukten o blicka ut över gården.

Proforma - Irene sa...

Tråkigt med växthuset men det blev ju bra i slutändan! Trevlig när man blir bra bemött, service är otroligt viktigt. Kul med sådana företag!
Lite avundsjuk är jag allt på ditt stora växthus, mitt är så pyttelitet!

Ellas Inspiration sa...

Gud så gott att det löste sig så bra mitt i allt elände. Ja, ibland vänder lyckan och allt faller på plats. Ser fram emot att se det på plats!

Tant Grön sa...

Vi köpte vårt växthus också från Willab för längelängesen, och jag håller med. De är verkligen hjälpsamma.
Smart att satsa på hög höjd i växthuset, det betyder mer än man tror att få ordentlig luftvolym.

Lycka till så hjärtligt, och om du behöver så finns det hjälp på närmare håll än Båstad!

Anonym sa...

Jag är anställd som säljare på Willab garden och jag läser med glädje det du skriver. Jag hoppas du blev nöjd med växthuset när det väl kom!