Electrolux i tre kronors kläder inför bröllopet.
Så här i all bröllops yra som råder runt om i Sverige, inför Kronprinsessan Victoria och Daniels bröllop, så kommer nu Electrolux med en nytt design koncept.
Det är Wanja Djanaieffs välkända blågula mönster ”Kronor” som togs fram till OS i München 1972. Mönstret har jag t.o.m haft på en t-shirt som barn.
Det är produkterna dammsugarna Ergorapido och UltraOne, diskmaskinen RealLife och kyl och frysen Source & Glacier som fått mönstret. Dock finns ett undantag och det ser du här nedan. Dammsugaren UltraOne.
Den blågula dammsugaren UltraOne kommer att tillverkas i ett exemplar och auktioneras till högstbjudande på auktionssajten Tradera. Ett bra sätt att få in pengar till fonden, likaväl som att promota sitt varumärke.
Pengarna kommer att gå till Kronprinsessan Victorias Fond, som hjälper ungdomar med funktionshinder till fritidsupplevelser. Ett fantastiskt bra initiativ.
Som Electrolux själva säger"- UltraOne- gör dammsugningen till ett nöje." Jag vet inte, jag drar runt på en gammal Rustavariant som tjuter så hundarna skäller.
Jag tycker det är riktigt häftigt och snyggt,men på sin plats givetvis. Jag tycker Electrolux har lyckats ta ett RETRO mönster och kombinera det med trend, bröllop och moderniserat sina produkter. Snyggt jobbat!
Bilder: Electrolux
Kollage: Henrick Eriksson
Kommentarer
Men jag är rätt nöjd med min Ergorapido i Antique steel:)
Susanne