Trendföreläsing hösten 2012 våren 2013


Idag föreläser jag om årets och 2013 trender inom inredning (och lite mode) för Åhléns här i Göteborg. Jag föreläser genom mitt företag moltazDesign.

Det är alltid lika kul att hålla föreläsningarna och om vad som komma skall och hur vi lever och verkar idag. Hur vi äter, hur globaliseringen ser ut och hur färgerna ändras och byter skepnad genom åren. När jag föreläser för företag så har jag ett stort behov att öka förståelsen mellan inköp till säljare, som många gånger inte är helt klart.

Det verkar för att säljare kan se trenderna i de produkter som finns och kommer i butik. På så sätt kan säljare, dekoratörer och merchansider plocka ihop det lättare samt ge mer information vid försäljning. S.k.a. storytelling, men i trendform.


För ett antal herrans massa år sedan arbetade jag för H&M Sverige och Österrike med utbildning i kundpsykologi och försäljningsteknik, vilket jag har haft stor nytta av och som jag tycker är enormt spännande.

Bilderna du ser i det här inlägget är ett axplock ur föreläsningen om hösten 2012 och våren 2013. Men som vanligt finns det en stor berättelse om kollagen för att se sammanhanget.

Hur som, idag är det trender som gäller inför en skara på runt 20 personer.

Kommentarer

Bull farmor sa…
Lycka till idag med föreläsningen!!!kram
Leila sa…
Låter spännande och intressant. Är själv också intresserad av tendenser och beteenden. Vore kul att läsa mer om!